Tänään on 18.08.2018 03:56 ja nimipäiviään viettävät: Leevi ja Bo. Käytämme EVÄSTEITÄ | MOBIILIVERSIO M.UUTISVIRTA.FI
Turkulainen:

Tuttu tilanne: Pitäisi antaa firmaan palautetta, mutta yritys tarjoaa vain kallista yritysnumeroa – "Se rikkoo lakia"

Julkaistu: · Päivitetty:

Yritykset käyttävät asiakaspalvelunumeronaan yritysnumeroita, joihin soittaminen on normaaleja puheluja kalliimpaa. Kuluttaja-asiamies huomauttaa, että lain mukaan yritysten olisi tarjottava asiakaspalvelua perushintaisesta numerosta silloin, kun yhteydenotto koskee aiemmin tehtyä kauppaa tai sopimusta. Nykytilanne ei turvaa kuluttajan asemaa EU:n direktiivissä edellytetyllä tavalla. Kuluttaja-asiamies on tehnyt oikeusministeriölle aloitteen perushintaista palvelunumeroa koskevan sääntelyn tarkistamiseksi.

Avainsanat: yritys yhteydenotto tuttu tilanne sääntely sopimus soittaa rikkoa palaute oikeusministeriö kuluttaja kauppa huomauttaa eu asiamies asiakaspalvelu antaa aloite


Uutisvirta.fi